حميدرضا حاجي بابايي خبر داد:

برنامه های آموزش و پرورش برای ارتقای سطح علمی معلمان/ اکثریت معلمان داراى تحصیلات دانشگاهى

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعدادی از فرهنگیان و معلمان دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند اما تعداد آنها بسیار کم است و بیشتر این افراد در مشاغلی مانند دفترداری و بخش اداری فعالیت می کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: به منظور ارتقای سطح علمی فرهنگیانی که دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند، دوره های آموزشی و آزمون های کاردانی و کارشناسی برگزار می کنیم تا از این طریق سطح علمی معلمان در سطح استانداردهای لازم ارتقا دهیم.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت ضمن رد برخی از آمارهایی که درباره تعداد زیاد معلمان فاقد مدرک تحصیلات دانشگاهی مطرح می شود، اظهار داشت: تعدادی از فرهنگیان و معلمان دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند اما تعداد آنها بسیار کم است و بیشتر این افراد در مشاغلی مانند دفترداری و بخش اداری فعالیت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اما به منظور ارتقای سطح علمی فرهنگیانی که دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند، دوره های آموزشی و آزمون های کاردانی و کارشناسی برگزار می کنیم تا بتوانیم از این طریق سطح علمی معلمان را در سطح استانداردهای لازم ارتقا دهیم.

وی یکی از دلایل ارائه طرح تعطیلی پنجشنبه های مدارس ابتدایی را ارتقای سطح علمی و آموزشی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف این طرح آن است که معلمان در سطح ابتدایی فرصت مطالعه بیشتر و ارتقای سطح تحصیلات خود را داشته باشند و از این طریق به آنها فرصت مطالعه بیشتر داده می شود.

حاجی بابایی افزود: در مرحله بعد با اجرای این طرح جایگاه مقطع تحصیلی ابتدایی ارتقا پیدا می کند و نشاط وشادابی در این مقطع افزایش خواهد یافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا